ברקע ההכנות למו"מ: פיצוצים נשמעו הלילה בקייב ובחרקוב

שלמה ריזל No Comments on ברקע ההכנות למו"מ: פיצוצים נשמעו הלילה בקייב ובחרקוב

במהלך הלילה נשמעו פיצוצים עזים במרכז הבירה קייב ובחרקוב – השנייה בגודלה במדינה. במערב מעריכים כי בלארוס תצטרף היום ללחימה לצד הכוחות הרוסיים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה במזרח אירופה: ברקע המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה שאמור להתחיל היום (שני) מהעיר 'גומל' בבלארוס, בשטח נמשכת הלחימה זה יום החמישי. במהלך הלילה נשמעו פיצוצים עזים במרכז הבירה קייב ובחרקוב – השנייה בגודלה במדינה. במערב מעריכים כי בלארוס תצטרף היום ללחימה לצד הכוחות הרוסיים.

רמטכ"ל צבא אוקראינה אמר לפנות בוקר כי היממה האחרונה הייתה "קשה" עבור הצבא, והוסיף כי הכוחות הרוסים ממשיכים להפגיז "כמעט לכל הכיוונים".

במשרד ההגנה האוקראיני אומרים כי הכוחות בלמו הלילה ניסיונות רוסיים נוספים לפלוש לבירה קייב. "שוב ושוב ניסו טורים של חיילים רוסים להסתער על פאתי הבירה. כל תנועות כוחות האויב היו תחת שליטה, והתקבלו החלטות בזמן. בבירת המולדת שלנו, המצב תחת שליטה".

ב'ניו יורק טיימס' האמריקני דווח הבוקר כי יותר מ-400 שכירי חרב רוסים פועלים בקייב ומשימתם להוביל לרצח הנשיא זלנסקי, חברי קבינט ושרים, ולהכשיר את הקרקע להשתלטות על העיר.

נשיא אוקראינה זלנסקי שוחח הלילה עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון ואמר לו כי "היממה הקרובה היא קריטית עבור אוקראינה". ג'ונסון אמר כי בריטניה ובעלות בריתה יעשו כל מה שאפשר כדי להבטיח שסיוע הגנתי יגיע לאוקראינה.

בתקשורת האוקראינית דווח כי המשלחת שלהם לשיחות כבר הגיעה לבלארוס, זאת לאחר העיכוב אתמול בהגעת הצוות. אתמול הצהיר הנשיא זלנסקי על התנגותו לקיום השיחות מבירת בלארוס, מאחר וזהו שטח משם תוקפים את מדינתו. לבסוף הוא הסכים לקיים את השיחות בעיר גומל, הסמוכה לגבול עם אוקראינה. על פי הערכה במערב, השיחות לא יניבו תוצאות של ממש והלחימה תימשך בימים הקרובים ואף צפויה להתעצם.

במשרד החוץ הבלארוסי פרסמו את תמונת שולחן המשא ומתן הממתין למשלחות: "הפלטפורמה למשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס הוכנה, הגעת משלחות צפויה".

הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן צפוי לקיים היום הערכת מצב יחד עם מנהיגי מדינות המערב.

במוסקבה משגרים איומים לעשות שימוש בנשק גרעיני נגד מדינות נאט"ו אם אלה האחרונות תתערבנה במלחמה בין קייב למוסקבה. בכלי תקשורת רשמיים ברוסיה נאמר כי צוללות גרעיניות הועמדו הכן להגנה על מוסקבה. בהודעת הצבא נאמר כי יחידות הצבא העוסקות בגרעין נמצאות בכוננות הגבוהה ביותר למקרה של החרפה בלחימה או להוראה של הנשיא פוטין לבצע פעילות כזו נגד המערב.

בטלוויזיה הממלכתית הרוסית דווח כי "הצוללות שלנו לבדן יכולות לשגר יותר מ-500 ראשי נפץ גרעיניים, מה שמבטיח את השמדתם הטוטאלית של ארה"ב ומדינות נאט"ו גם יחד. העיקרון המנחה הוא: למה אנחנו צריכים את העולם, אם רוסיה לא תהיה בו?"

בתוך כך, הכלכלה הרוסית חווה טלטלה עזה על רקע הסנקציות החריפות מצד המערב. בניו יורק טיימס דווח הבוקר כי ערכו של המטבע הרוסי צלל, וירד ביותר מ-30% מול הדולר לאחר שארה"ב, מדינות אירופה ומדינות אחרות הוציאו כמה בנקים רוסים מעסקאות בינלאומיות על ידי הסרתם מ-SWIFT. הבורסה הרוסית הודיעה על דחייה של מספר שעות בפתיחת יום המסחר ונאסר על לקוחות זרים למכור ניירות ערך בבעלותם.

ערן עציון, סגן ראש המל"ל לשעבר אומר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, כי "ישראל לא מתנהלת נכון. הממשלה מגמגמת. צריך ליישר קו עם ארה"ב ולהצטרף לסנקציות נגד רוסיה. הסתדרנו בעבר בלי חופש פעולה בסוריה וזו לא סיבה לשתוק במצב הנוכחי. נתניהו היה נוהג כך. ההליכה בין הטיפות עלולה לגבות מחירים בעתיד".

השגריר אלון שוהם, נציג משרד החוץ בגבול פולין-אוקראינה סיפר בשיחה עם 'קול חי': "יש כאן משבר הומניטרי. עשרות ישראלים תקועים 8 שעות בפקקים בדרך לגבול. חבל שהישראלים לא יצאו בזמן. אבל אנחנו כאן כדי לסייע לכל ישראל שרוצה לצאת מאוקראינה".

עדכונים שוטפים

8:41 – בעקבות מתקפה אווירית של חיה״א הרוסי – אזעקה הופעלה בקייב. פיצוצים נשמעים במרחב.

5:45 – כוחות צבא רוסיה תקפו באמצעות ארטילריה) בעיר הנמל ׳חרסון׳ – בדרום אוקראינה. פיצוצים עזים נשמעים ברחבי העיר, לא ידוע על נפגעים.

4:20 – חברת הלוויינים האמריקאית – ״MAXAR״ פרסמה צילומים חדשים המראים שכוחות קרקע גדולים של ׳צבא רוסיה׳ נעים לעבר העיר קייב, כאשר הם נמצאים במרחק של 60 ק״מ מן הבירה. מדובר בשיירת טנקים ומשאיות תדלוק באורך של כ-5 ק״מ.

4:12 – כוחות אוויריים וקרקעיים של צבא רוסיה תקפו ברחבי העיר ׳חרקוב׳, בצפון-מזרח אוקראינה. פיצוצים אדירים נשמעים למרחקים.

3:52 – מטוסי התובלה של גרמניה, ספרד ובריטניה פרקו את הסיוע הצבאי שהובטח לאוקראינה בשדה התעופה ז׳שוב בדרום/מזרח פולין, מאה ק״מ מן הגבול בין המדינות.

3:15 – רשות התעופה בקפריסין הודיעה כי המדינה תסגור את המרחב האווירי שלה לחברות התעופה הרוסיות.

2:06 – אזעקה הופעלה בעיר צ׳רניהיב בצפון אוקראינה, בעקבות טיל בליסטי ששוגר לעברה מן שטח בלארוס.

1:28 – חיה"א הרוסי תקף מספר יעדים של צבא אוקראינה בעיר ׳קופיאנסק׳ – במחוז ׳חרקוב׳ שבצפון-מזרח המדינה.

1:27 – כוחות צבא רוסיה תקפו (באמצעות ארטילריה) עמדות של צבא אוקראינה בעיר חרקוב – בצפון/מזרח אוקראינה. עקב כך – פיצוצים עזים נשמעים בסמיכות לשדה"ת של העיר, בשלב זה – לא ידוע על נפגעים.

00:54 – לאחר שעות של חילופי אש קשים, כוחות צבא רוסיה השתלטו באופן מלא על העיר ״ברדיאנסק׳״ בדרום-מזרח אוקראינה.

00:38 – אחת עשרה ספינות קרב של הצי הרוסי, שעל כל אחת מהן נמצאים 350 חיילים, בדרכן לכבוש את עיר הנמל האוקראינית לחוף הים השחור, אודסה.



0 תגובות